Sunday 10 November 2013

Kenapa ada sang hitam bila putih menyenangkan #2




 " Jatuh perit , bangkit pun sakit " 

Dalam sedar tak sedar lama jugak aku cuba merangkak .
Benar kata seorang sahabat .
Allah Maha Adil .
Ujian buat hambaNya , diberi sama rata .
Kalau nilai hidup didunia ini adalah satu ringgit .
Mungkin ada yang diberi sedebuk seringgit , mungkin ada dua posen ,
Terpulang kepada kita sebagai hamba untuk memilih sama ada 
mahu bongkak , riak , berusaha , bersyukur atau sebagainya .
Mungkin Dia bagi aku lima posen .
Tak kurang , tak lebih .
Tapi mencukupi bagi aku .
Lekanya aku dulu .
Lima posen aku ditarik sedikit .

Saat itu ,
Aku rasa ibarat jatuh kedalam
 "  box "
Yang definisinya  dalam fizik moden
 " Infinite Well "

Alhamdulillah .
Allah kirim hambaNya yang lain buat aku .
Aku dibekalnya sedikit kekuatan untuk mula merangkak .

Jatuhnya aku dahulu , merupakan permulaan aku sekarang .
Kenapa ada sang hitam bila putih menyenangkan bukan ?






No comments: